Posted on Posted in ÜZLET

WHAT THE CEO WANTS YOU TO KNOW

Ram Charan

“hogyan állítsd növekedési pályára a céged”


Az egyszerűsítés mesterei

  • Ram Charan üzleti tanácsadó írta a könyvet, melyben azt kutatja, hogy miként képesek a legjobb vezetők a komplex világot leegyszerűsíteni
  • a legtöbb vállalat hasonló fázisokon megy át
  • a legjobb vezetők el tudnak vonatkoztatni a kisebb problémáktól, és egyben tudják a cégüket vizsgálni
  • egy lépéssel hátrébb kell mindig lépni, és elemezni kell, hogy valójában hol is helyezkedik el a céged
  • minél többször össze tudod hasonlítani magad a versenytársakkal, annál pontosabb képet kapsz arról, hogy merrefelé haladsz
  • őszintének kell lenned ezeknél a vizsgálatoknál, nem szabad hamis vágyakat kergetni
  • fókuszálj a valós eredményeidre (bevételek, profit, költségek, növekedés előző évekhez képest, stb.)
  • ha egyszemélyes céged van, akkor sok mindenhez értened kell
  • nem könnyű ez a helyzet, de kitartó munkával egyedül is képes leszel vinni a vállalkozásodat

 

5 fontos terület

  • hasznos lehet leegyszerűsíteni a vállalatodat, és csak az alábbi 5 területre fókuszálni:
    • Pénzügyek – mennyi tőkéd van, hogyan lesz bevételed, milyen kiadások lesznek: meg kell értened az alapvető pénzügyi folyamataidat
    • Profit – hogyan tudod növelni a bevételek és a kiadások közti különbözetet: azon is múlik a vállalkozásod életben maradása, hogy 1-1 termék/szolgáltatás eladásán mennyi nyereséget tudsz realizálni
    • Gyorsaság – hogyan leszel képes felgyorsítani/hatékonyabbá tenni a folyamataidat: automatizálni kell az egyszerűbb folyamataidat
    • Növekedés – mitől és miért tudsz növekedést elérni: vizsgáld meg a versenytársakat, hogy ők hogyan növekednek, és merj te is erre a pályára állni (alkalmazottak, szélesebb termékportfólió, stb.)
    • Ügyfelek – miért tőled vásárolnak, és ezt hogyan tarthatod meg: bele kell látnod a fejükbe és tudnod kell, hogy mire van szükségük
  • ezt az 5 alapvető kritikus pontot kell minél jobban megértened és kidolgoznod ahhoz, hogy a vállalkozásod valóban növekedési pályára tudjon állni
  • ha bármelyikben azt érzed, hogy gyengébben teljesít a céged, akkor arra a területre kell jobban ráfeküdni
  • többféle perspektívából vizsgáld meg a céged, próbálj minél többször kilépni a komfortzónádból