THE $100 STARTUP
Chris Guillebeau
„hogyan indítsd el az első vállalkozásod”
Az ötlet
- manapság már egyre többen váltanak a 9-5-ig tartó munkaidőből
- inkább mikrovállalkozásokba kezdenek bele, melyeknél saját időbeosztással lehet dolgozni
- ehhez mindössze annyi kell, hogy:
- legyen egy működő és eladható termék vagy szolgáltatás ötleted
- legyenek potenciális vevőid, akik hajlandóak megfizetni
- ha nem tudsz valódi értéket előállítani, akkor ne is kezdj bele, ugyanis ez mindennek az alapja
- fókuszálj arra, hogy megoldd a fogyasztóid problémáit a saját ötleteddel
- a szenvedély elindít az úton, de ez ma már nem elég
- folyamatosan fejleszd azokat a képességeidet, amelyek nélkülözhetetlenek a vállalkozásodhoz
- térképezd fel a fogyasztóid legmélyebb, gyakran eltitkolt vágyait, képességeit, szokásait
Marketing
- kezdetben próbálj minél több újságírói, vállalati kapcsolatot építeni, működj együtt velük akár ingyen, légy kreatív, használj gerillamarketinget
- a marketing szövegeidben mindig az érzelmekre és a megoldásra fókuszálj, amit az ötleted hoz a fogyasztónak
- mielőtt elindítod a terméket, csinálj hírverést és gyűjts potenciális vásárlókat minél előbb
- készülj fel teszteléssel, hogy minden simán menjen az indítás napján, ne legyen fennakadás a vásárlásnál, mert az kiábrándítóan hat
- ha pl. online terméked/szolgáltatásod van, mindig szabj időkeretet az elején, hogy meddig lehet bevezető áron hozzájutni, és zárd le a lehetőséget ezután: így a vásárlók nem fogják halogatni a dolgot
A számokról
- ma már nem szükséges egyből hitelt felvenni, vannak más módszerek is: közösségi finanszírozás (pl. Kickstarter), tőkebefektetők, stb.
- csak a legszükségesebb kiadásokra költs, pl. felejtsd el a szép, de haszontalan és drága honlapot
- ha van valami égető folyamat, ami nem működik jól, akkor javítsd ki azonnal
- dolgozz azon, hogy a napi eladások és a vásárlások átlagos mértéke folyamatosan emelkedjen
- gondolkozz előfizetési rendszerekben, hogy ne csak egyszer fizessenek a termékért/szolgáltatásért
- gondos időzítéssel emelj az árakon, bízz a termékedben
- fókuszálj a weboldalad forgalmának és a konverziós rátájának (vevő/nézelődő arány) növelésére
- használj statisztikákat a vásárlók megértéséhez
- szervezd ki azokat a munkákat, amik időrablóak, de standardizálhatóak
- igyekezz minél előbb skálázhatóvá tenni a terméked/szolgáltatásod
- mindig inkább a cselekvésre fókuszálj, mintsem az apró részletekre kiterjedő tervezésre: így elkerülöd a legnagyobb problémát, a halogatást