Posted on Posted in ÜZLET

THE $100 STARTUP

Chris Guillebeau

 

„hogyan indítsd el az első vállalkozásod”


 

Az ötlet

  • manapság már egyre többen váltanak a 9-5-ig tartó munkaidőből
  • inkább mikrovállalkozásokba kezdenek bele, melyeknél saját időbeosztással lehet dolgozni
  • ehhez mindössze annyi kell, hogy:
    •  legyen egy működő és eladható termék vagy szolgáltatás ötleted
    • legyenek potenciális vevőid, akik hajlandóak megfizetni
  • ha nem tudsz valódi értéket előállítani, akkor ne is kezdj bele, ugyanis ez mindennek az alapja
  • fókuszálj arra, hogy megoldd a fogyasztóid problémáit a saját ötleteddel
  • a szenvedély elindít az úton, de ez ma már nem elég
  • folyamatosan fejleszd azokat a képességeidet, amelyek nélkülözhetetlenek a vállalkozásodhoz
  • térképezd fel a fogyasztóid legmélyebb, gyakran eltitkolt vágyait, képességeit, szokásait

 

Marketing

  • kezdetben próbálj minél több újságírói, vállalati kapcsolatot építeni, működj együtt velük akár ingyen, légy kreatív, használj gerillamarketinget
  • a marketing szövegeidben mindig az érzelmekre és a megoldásra fókuszálj, amit az ötleted hoz a fogyasztónak
  • mielőtt elindítod a terméket, csinálj hírverést és gyűjts potenciális vásárlókat minél előbb
  • készülj fel teszteléssel, hogy minden simán menjen az indítás napján, ne legyen fennakadás a vásárlásnál, mert az kiábrándítóan hat
  • ha pl. online terméked/szolgáltatásod van, mindig szabj időkeretet az elején, hogy meddig lehet bevezető áron hozzájutni, és zárd le a lehetőséget ezután: így a vásárlók nem fogják halogatni a dolgot

 

A számokról

  • ma már nem szükséges egyből hitelt felvenni, vannak más módszerek is: közösségi finanszírozás (pl. Kickstarter), tőkebefektetők, stb.
  • csak a legszükségesebb kiadásokra költs, pl. felejtsd el a szép, de haszontalan és drága honlapot
  • ha van valami égető folyamat, ami nem működik jól, akkor javítsd ki azonnal
  • dolgozz azon, hogy a napi eladások és a vásárlások átlagos mértéke folyamatosan emelkedjen
  • gondolkozz előfizetési rendszerekben, hogy ne csak egyszer fizessenek a termékért/szolgáltatásért
  • gondos időzítéssel emelj az árakon, bízz a termékedben
  • fókuszálj a weboldalad forgalmának és a konverziós rátájának (vevő/nézelődő arány) növelésére
  • használj statisztikákat a vásárlók megértéséhez
  • szervezd ki azokat a munkákat, amik időrablóak, de standardizálhatóak
  • igyekezz minél előbb skálázhatóvá tenni a terméked/szolgáltatásod
  • mindig inkább a cselekvésre fókuszálj, mintsem az apró részletekre kiterjedő tervezésre: így elkerülöd a legnagyobb problémát, a halogatást