Posted on Posted in ÜZLET

PURPLE COW

Seth Godin

 

„hogyan tűnj ki a tömegből”


Tűnj ki a tömegből

  • rengeteg a reklám manapság, nagyon nehéz mindenre odafigyelni fogyasztóként
  • csak azokra a hirdetésekre figyelünk fel, amik éppen akkor foglalkoztatnak minket
  • viszont a sok fekete-fehér tehén között feltűnne egy lila, igaz?
  • pontosan ezt kell a cégeddel is tenned, valamilyen emlékezetes módon ki kell tűnnöd a tömegből
  • a legtöbb cég ugyanis a hagyományos módokon hirdet, nem mer kilépni a komfortzónájából
  • légy merészebb egy-egy design elemmel/reklámszöveggel/módszerrel, mert ez fog tudni kiemelni a sok egyforma reklám közül
  • ne félj a kritikáktól, mert csak hátráltatnak az egyedivé válásban
  • tanulj, olvass minél többet
  • ha első akarsz lenni a piacodon, akkor ne kövesd a jelenlegi piacvezető stratégiáját, mert a másolás miatt sosem fogsz vezetővé válni
  • inkább hozakodj elő valami merésszel és meglepővel, amire felfigyelnek az emberek
  • légy tisztában, hogy milyen versenyelőnyöd van, és kommunikálj annak mentén

 

Fontos a jó szegmentálás

  • 5 fajta fogyasztói típus van:
    • innovátorok (akik aktív szerepet vállalnak az innováció megteremtésében)
    • korai alkalmazók (akik azonnal átveszik a trendeket, és hírét viszik az újdonságoknak)
    • korai többség (akik viszonylag korán elkezdik követni a trendeket)
    • késői többség (akik viszonylag későn kezdik el követni a trendeket)
    • lemaradók (akik egyáltalán nem/kis mértékben követik a trendeket/új termékeket)
  • a felsorolásból látszik, hogy a legjobb stratégia, ha a korai alkalmazókat célzod meg a marketingeddel, mert ők segíthetned neked ismertté tenni a terméked/szolgáltatásod
  • ahhoz, hogy tudd, milyen marketing működik a legjobban, nagyon sokat kell tesztelned a különböző változatokat
  • mindenképpen rövid és velős szlogen kell, ami megjegyezhető és kifejező
  • célozz nagyon pontosan arra a szegmensre, akiknek a termékedet kínálod, ne pazarolj erőforrást feleslegesen másokra, akik nem a célcsoportodba tartoznak
  • elemezd őket, hogy mire van valóban szükségük (pl. Zara ruhabolt minden hónapban cseréli a kínálata nagy részét, mert felismerte, hogy a fiatal vásárlóiknak a változatosságra van szüksége)