PITCH ANYTHING
Oren Klaff
„hogyan tárgyalj befektetőkkel”
Hogyan kommunikálj befektetőkkel
- sokan nem képesek megfelelően kommunikálni és kifejezni a valódi szándékaikat
- ennek oka, hogy az agyunk több részből áll, más rész felel a megértésért és más felel az üzenet átadásáért, ezért nem könnyű megértetni magunkat
- az agyunk megértésért felelős része az egyszerű, világos üzeneteket érti meg a legjobban (az ösztöneink miatt)
- minden ember más perspektívából látja ugyanazt a szituációt, különböző kereteket adnak egy-egy eseménynek (értékek, intelligencia, etika, stb.)
A meggyőzés művészete
- a két legfontosabb tényező a meggyőzésben:
- feszültség, hogy elveszíthetnek valamit
- vágy a jutalom után, ami kielégítő érzést okozhat
- ahhoz, hogy meg tudj győzni valakit, neked kell az erősebb kontrollal rendelkezned a helyzet felett (pl. ha a rendőr megállít gyorshajtásért, akkor olyan morális előnyben lesz feletted, hogy ő fogja uralni a szituációt, az ő akarata lesz erősebb)
- ezt kell elérned az üzleti életben is, ha irányítani akarsz (tanulj meg kifogásokat kezelni)
- ha el akarsz adni valakinek valamit, akkor ne arra fókuszálj, hogy pénzt szerzel az üzletből, hanem győzd meg őket, hogy mennyit nyernek veled
- használj meglepő elemeket az üzleti prezentációidban és érd el, hogy ők akarjanak téged (pl. „kíváncsi vagyok, hogy miért érné meg nekem Önökkel dolgozni?”, vagy „más befektetőkkel is tárgyalok, ők eddig meggyőzőbbek” vagy „nem biztos, hogy mi jól tudnánk együtt dolgozni”)
- mindig az erősségeidre építs, és soha ne tűnj gyengének, mert ki fognak használni
- legyen egyszerű és rövid a prezentációd, emeld ki a lényeget, hogy a te terméked/szolgáltatásod milyen problémát old meg, és miért téged válasszanak a versenytársakkal szemben