Posted on Posted in ÜZLET

MARKETING 3.0

Philip Kotler

 

„A marketing új szabályai”


 

Hogyan változott a marketing az elmúlt évtizedekben?

  • a néhány évtizeddel ezelőtti reklámokban elég volt elmondani, hogy miért jó egy termék, és az emberek elhitték
  • de a marketing jelentősen átalakult az elmúlt néhány évben, az internetnek (blogok, facebook, twitter, youtube, wikipédia, stb.) és a technológiai újításoknak köszönhetően
  • ma már rengeteg információval találkozik az átlagos felhasználó
  • pontosan ezért most már többre van szükség annál, minthogy kiemeljük a termékünk pozitívumait, ugyanis az emberek sokkal jobban bíznak a közösségi médiában, mint a hagyományos hirdetésekben
  • a cégek manapság sokkal átláthatóbbak, hamarabb fény derül a hibákra, így könnyen el tudják veszíteni a fogyasztók bizalmát
  • az emberek sokkal jobban részt akarnak venni dolgokban, nem csak passzív befogadóként elviselni a sok reklámot

 

Mire kell figyelni a marketinges szakembereknek?

  • jól felépített brand kell, amelynek van identitása, és a célközönség valódi problémáját oldja meg
  • a megjelenésnek és a kommunikációnak, a missziónak és a víziónak összhangban kell lennie
  • fenntartható és reális jövőkép szükséges ahhoz, hogy igazán bízzanak benned az emberek
  • meg kell határozni az értékeket, amit a cég képvisel, és tartani kell hozzájuk magukat
  • hosszútávú célkitűzések kellenek, nem szabad, hogy a rövidtávú nyereség miatt a cég letérjen a kijelölt útjáról
  • szolgálj olyan célt, ami társadalmilag hasznos, ugyanis a fogyasztók sokkal több bizalmat szavaznak azoknak a cégeknek, akiknek ilyen típusú törekvéseik is vannak
  • a jótékonykodást kösd össze hosszútávon a cégeddel, ne csak egyszeri „ügyfélszerző” akciód legyen
  • mindenképpen kell egy jó sztori, hogy miért csinálod (történetekben sokkal egyszerűbb és emlékezetesebb elmesélni a márkádat)
  • a vállalati kultúrának is igazodnia kell az értékekhez, pl. ha barátságos/ügyfelekkel törődő cégimázst építesz, akkor a cégen belül is így kell bánni a munkatársakkal
  • ez motiválni fogja a leendőbeli munkatársakat is, hogy nálad jó lesz dolgozni, így a céged értékesebb lehet