MARKETING 3.0
Philip Kotler
„A marketing új szabályai”
Hogyan változott a marketing az elmúlt évtizedekben?
- a néhány évtizeddel ezelőtti reklámokban elég volt elmondani, hogy miért jó egy termék, és az emberek elhitték
- de a marketing jelentősen átalakult az elmúlt néhány évben, az internetnek (blogok, facebook, twitter, youtube, wikipédia, stb.) és a technológiai újításoknak köszönhetően
- ma már rengeteg információval találkozik az átlagos felhasználó
- pontosan ezért most már többre van szükség annál, minthogy kiemeljük a termékünk pozitívumait, ugyanis az emberek sokkal jobban bíznak a közösségi médiában, mint a hagyományos hirdetésekben
- a cégek manapság sokkal átláthatóbbak, hamarabb fény derül a hibákra, így könnyen el tudják veszíteni a fogyasztók bizalmát
- az emberek sokkal jobban részt akarnak venni dolgokban, nem csak passzív befogadóként elviselni a sok reklámot
Mire kell figyelni a marketinges szakembereknek?
- jól felépített brand kell, amelynek van identitása, és a célközönség valódi problémáját oldja meg
- a megjelenésnek és a kommunikációnak, a missziónak és a víziónak összhangban kell lennie
- fenntartható és reális jövőkép szükséges ahhoz, hogy igazán bízzanak benned az emberek
- meg kell határozni az értékeket, amit a cég képvisel, és tartani kell hozzájuk magukat
- hosszútávú célkitűzések kellenek, nem szabad, hogy a rövidtávú nyereség miatt a cég letérjen a kijelölt útjáról
- szolgálj olyan célt, ami társadalmilag hasznos, ugyanis a fogyasztók sokkal több bizalmat szavaznak azoknak a cégeknek, akiknek ilyen típusú törekvéseik is vannak
- a jótékonykodást kösd össze hosszútávon a cégeddel, ne csak egyszeri „ügyfélszerző” akciód legyen
- mindenképpen kell egy jó sztori, hogy miért csinálod (történetekben sokkal egyszerűbb és emlékezetesebb elmesélni a márkádat)
- a vállalati kultúrának is igazodnia kell az értékekhez, pl. ha barátságos/ügyfelekkel törődő cégimázst építesz, akkor a cégen belül is így kell bánni a munkatársakkal
- ez motiválni fogja a leendőbeli munkatársakat is, hogy nálad jó lesz dolgozni, így a céged értékesebb lehet