Posted on Posted in ÜZLET

MADE TO STICK

Chip & Dan Heath

 

„hogyan add el az ötleted”


 

Minden ötletet el lehet adni

  • egy cég legfontosabb feladata, hogy ki tudjon tűnni a versenytársaknak termékei/szolgáltatásai közül
  • ezt pedig úgy tudja a legkönnyebben elérni, ha valami eredetit alkot, amely emlékezetes lesz a fogyasztók számára
  • az üzenetnek/ötletnek 6 tulajdonsággal kell rendelkeznie, hogy sikeres lehessen (SUCCES betűszó)

 

Legyen egyszerű (Simple)

  • manapság a befektetőknek/fogyasztóknak nincs arra idejük és kapacitásuk, hogy komplex rendszereket értékeljenek (fontos, hogy egy mondatban le lehessen írni az ötletünk lényegét)
  • ha megfigyeled, az újságírók is ezt csinálják: olyan címeket adnak a cikkeknek, amik bár idegesítőek és túlzóak, mégis rákattintunk és elolvassuk, mert figyelemfelkeltő

 

Legyen váratlan (Unexpected)

  • az emberek szinte már csak a váratlan eseményekre kapják fel a fejüket, másra egyszerűen nincs idő
  • olyan kell, amin meghökkennek, amin megakad a szemük
  • kell bele olyan elem, ami felkelti az érdeklődésüket (misztikum, mint pl. a detektívregények)

 

Legyen egyértelmű (Concrete)

  • figyelj arra, hogy annyira érthető és egyértelmű legyen a leírásod, hogy az is megértse, akinek egyébként nincs tapasztalata az adott területen
  • használj példákat a szemléltetéshez, melyek gyorsan kifejezik a lényeget

 

Legyen hihető (Credible)

  • tégy szakértőket az ötleted mögé, akik igazolják annak hitelességét (használhatsz valós statisztikákat is)
  • használd a közönséged példaként: tegyél fel olyan kérdést nekik, amiből kiderül, hogy szükség van az ötletedre

 

Legyen érzelmes (Emotional)

  • az emberi viselkedés alapjai az érzelmek: hass ezekre, hogy cselekvésre tudd sarkallni őket
  • tedd személyessé az ötleted, hogy az ügyfelek magukat is el tudják képzelni az adott szituációban

 

Legyen sztori benne (Story)

  • mindenképpen egy történetet kell az ötleted köré építeni, amely még jobb, ha valamilyen valós példa alapján készül
  • a sztorid akkor jó, ha valamilyen kihívásról szól, amit a te ötleted old meg