Posted on Posted in ÜZLET

GUERRILLA MARKETING

Jay Conrad Levinson

 

„hogyan alkalmazd jól a gerilla marketinget?”


A Gerilla marketing haszna

  • a marketingbe nem csak a reklámok tartoznak bele, hanem tulajdonképpen minden, ami az ügyfél megtalálásától a vásárlás befejezéséig tart
  • így tehát a marketinghez tartozik a csomagolás, a cég logója, stb. is
  • klasszikusan pénzt fektetsz a marketingbe, ebből többletbevételt szerzel, amit visszaforgatsz egy újabb marketingkampányba, hogy még több pénzt hozzon, és ez a folyamat ismétlődik, mert ha nem reklámozol, akkor elnyomnak a versenytársak
  • a tradicionális tv/óriásplakát/újság/rádió hirdetések rengeteg pénzbe kerülnek, ezért a kisvállalkozásoknak újfajta, kreatív módon kell reklámozni magukat
  • a gerilla marketing jellemzői:
    • meghökkentő, nem várt reklámok (helyszín, időpont, tartalom, stb.)
    • míg a hagyományos módszer általában monológokra épül, addig a gerilla módszer igyekszik bevonni a fogyasztókat, próbál interakcióba kerülni velük
    • a kisvállalkozásoknak van idejük és módjuk egyesével felvenni a kapcsolatot a vásárlókkal, ebben rejlik az erejük, sokkal személyesebb hangvételt is megengedhet magának a cég
  • gyakorlati példák:
    • szokatlan, vicces és érdekes csomagolások/arculatok/szórólapok tervezése
    • véleményvezérek megtalálása
    • utcai flashmobok/bemutatók szervezése
    • vírusvideók/kampányok (kedves szereplő, humoros, érzelmes, rövid, kreatív kapcsolat a termékeddel) készítése
    • a marketing stratégia alapja a helyes pozícionálás: definiálni kell, hogy pontosan kinek (a megcélozni kívánt fogyasztók csoportja), milyen problémáját oldja meg a terméked/szolgáltatásod

 

A marketingterv készítésének lépései

  • határozd meg, hogy pontosan milyen akciót vársz a fogyasztóktól (boltba terelés/vásárlás/stb.)
  • találd meg a versenyelődödet, és építsd erre a kommunikációd
  • definiáld pontosan a célcsoportodat, és találd meg az a réspiacot, ahol sikeres lehetsz
  • határozd meg azokat a marketingeszközöket, amelyeket be akarsz vetni (ez nagyban függ a célcsoportodtól: mit olvasnak online/offline, hol érhetőek el a legkönnyebben, stb.)
  • készíts költségvetést hozzá
  • manapság már az internet a legjobb és leghatékonyabb reklámfelület
  • töltsd fel minél több hasznos tartalommal a céges weboldalad
  • szabd személyre az email-jeidet, amennyire lehet
  • adj minél több ingyenes tartalmat (reportok, szemináriumok, cikkek, termék/szolgáltatásminták, stb.)
  • ismerkedj minél több újságíróval/bloggerrel, akik akár ingyenes PR megjelenést biztosíthatnak neked