Posted on Posted in ÜZLET

GOOD TO GREAT

Jim Collins

 

„jóból kiváló”


A vállalatok kiválóságának alapja

  • Jim Collins több ezer oldal vezetőkkel készített korábbi interjút vizsgált meg azzal a céllal, hogy kiderítse, milyen döntések miatt válik egy cég “jóból kiválóvá”
  • a legfontosabb, hogy az alábbi kérdésekre megfelelően válaszoljon a cég:
    •   miben lehetek a legjobb?
    •   mi a szenvedélyem?
    •   milyen gazdasági mutatókra kell koncentrálnom?
  • ha megvannak a válaszok, akkor ezekre kell a stratégiát építeni
  • minden döntést úgy kell meghozni, hogy “irányban” maradjunk, vagyis a válaszok szerint vezérelve kell irányítani a céget
  • a nagy változásokat és a sikert mindig sok apró cselekvés teszi ki
  • a technológiát mindig a célokhoz kell rendelni, ne pedig maga a technológia bevezetése legyen a cél
  • ha egy technológia a vállalat víziójához közelebb visz, akkor profivá kell válni az adott technológiai újítás használatában, ha nincs szükség rá, akkor viszont felesleges rá költeni
  • a legkiválóbb vállalatok proaktívan keresik az újabb lehetőségeket, amik előrébb viszik őket a céljaikhoz
  • nem dugják homokba a fejüket a változásoknál, mert hosszútávon rosszul járhatnak, ha nem alkalmazkodnak időben

 

A jó vezető ismérvei

  • a jó vezetők sosem válnak egoistává, a szerénység, a felelősségvállalás és az őszinteség a kulcs
  • a legjobb embereket kell megtalálni, ez a kulcsa a kiválóvá válásnak
  • gyakran a személyiség a fontosabb, mint a szakértelem, hiszen minden szakmai tudás megtanítható és fejleszthető
  • általában fontosabb, hogy motivált és kitartó legyen valaki, mintsem olyan szakértő, akivel egyébként nem lehet együtt dolgozni
  • a legjobb vezetők mindig szorgalmazzák a vitákat, hiszen konfliktuskerülően nem lehet a legjobbak közé kerülni
  • a jó vezetők tanulnak a visszajelzésekből, fejlesztik magukat, és brutálisan őszintén értékelik a saját munkájukat
  • ugyanezt elvárják az alkalmazottaktól is