Posted on Posted in ÖNFEJLESZTÉS

GETTING THINGS DONE

David Allen

 

„hogyan tartsd kézben a teendőid”


 

A felgyorsult, megváltozott világ

  • túl sok stressz az egyre növekvő számú feladatok miatt
  • rengeteg új információ, a dolgokból való „kimaradás” érzése
  • de van megoldás:
    • fókuszba kell kerülni (flow élmény)
    • tehermentesíteni kell az elménket, konkrétan le kell írni a teendőinket
    • rendszerben kell tartani a feladatokat (lehetőleg napi, de legalább heti átnézés)
  • az 5 fő lépés, melyeket minden beérkező feladatnál el kell végezni:
    • rögzítés
    • tisztázás
    • rendszerezés
    • reflektálás
    • cselekvés

Projekttervezés

  • Gondolkodjunk projektalapú működésben a nagyobb feladataink során:
    • célmeghatározás (a miértek megválaszolása)
    • jövőkép meghatározása (milyen lesz)
    • ötletbörze (mindmapping, brainstorming)
    • rendszerezés (lényeges elemek meghatározása, prioritások, részletezettség mértéke)
    • következő lépések (részletes elvégzendő teendők meghatározása)

 

gtdfolyamat