GETTING THINGS DONE
David Allen
„hogyan tartsd kézben a teendőid”
A felgyorsult, megváltozott világ
- túl sok stressz az egyre növekvő számú feladatok miatt
- rengeteg új információ, a dolgokból való „kimaradás” érzése
- de van megoldás:
- fókuszba kell kerülni (flow élmény)
- tehermentesíteni kell az elménket, konkrétan le kell írni a teendőinket
- rendszerben kell tartani a feladatokat (lehetőleg napi, de legalább heti átnézés)
- az 5 fő lépés, melyeket minden beérkező feladatnál el kell végezni:
- rögzítés
- tisztázás
- rendszerezés
- reflektálás
- cselekvés
Projekttervezés
- Gondolkodjunk projektalapú működésben a nagyobb feladataink során:
- célmeghatározás (a miértek megválaszolása)
- jövőkép meghatározása (milyen lesz)
- ötletbörze (mindmapping, brainstorming)
- rendszerezés (lényeges elemek meghatározása, prioritások, részletezettség mértéke)
- következő lépések (részletes elvégzendő teendők meghatározása)