Posted on Posted in ÜZLET

CLIENTS FIRST

Joseph & JoAnn Callaway

 

“az értékesítés 3 alapszabálya”


Minden esetben az ügyfél az első

  • mai világunkra az ügyfélközpontúság a jellemző, függetlenül attól, hogy milyen iparágról beszélünk
  • a három legfontosabb értékesítési kompetencia: őszinteség, tudás, törődés
  • ez a három összetevő szükséges ahhoz, hogy az ügyfél valóban jó véleménnyel legyen a cégről, és szívesen ajánlja tovább ismerőseinek, barátainak
  • ezeket az elveket akkor a legnehezebb tartani, ha a cégnek nem megy jól, mégis ekkor a legkifizetődőbb hosszútávon, hiszen a nehéz időnkben is betartott „ügyfél az első” gondolkodás igazi kapcsolatot fog eredményezni a vevőkkel, és kialakul a valódi bizalom
  • ahhoz, hogy jól tudj értékesíteni, szeretned kell a munkád
  • át kell alakítanod a gondolkodásod: próbáld meg értékelni és kihozni a maximumot minden munkádból

 

Őszinteség

  • az őszinteség alapvetően nagyon fontos képesség, és elengedhetetlen tényező a bizalom kialakításában
  • az őszinteség csúcsa, ha olyat is bevallasz, ami neked okoz kárt (pl. ingatlanközvetítő nem a saját, hanem a vásárló érdekeit nézi, és inkább lebeszéli egy olyan ház vásárlásáról, aminek a hitelét nem tudnák később fizetni)

 

Tudás

  • a hozzáértés szintén nagyon fontos a jó ügyfélkapcsolat kialakításához: egy cég akkor hiteles, ha folyamatosan magas színvonalú értékesítést végez, és sosem hagyja abba a munkatársak képzését (szemináriumok, konferenciák, szaklapok, könyvek, mentorok, stb.)
  • legyen meg minden csapattag szerepe az értékesítésben, értsen mindenki valami máshoz, de abban legyen kiváló

 

Törődés

  • az ügyféllel való törődés a harmadik aranyszabály: nem azt jelenti, hogy legyetek a legjobb barátok, de próbálj szimpatikus maradni számára, valamint mutass empátiát az ő ügyéért
  • továbbá ez azt is jelenti, hogy helyes utat kell mutatni, és meg kell tudni mondani, ha rossz irányba indulnak (az ügyfél szempontjából, nem a cég szempontjából!)