CLIENTS FIRST
Joseph & JoAnn Callaway
“az értékesítés 3 alapszabálya”
Minden esetben az ügyfél az első
- mai világunkra az ügyfélközpontúság a jellemző, függetlenül attól, hogy milyen iparágról beszélünk
- a három legfontosabb értékesítési kompetencia: őszinteség, tudás, törődés
- ez a három összetevő szükséges ahhoz, hogy az ügyfél valóban jó véleménnyel legyen a cégről, és szívesen ajánlja tovább ismerőseinek, barátainak
- ezeket az elveket akkor a legnehezebb tartani, ha a cégnek nem megy jól, mégis ekkor a legkifizetődőbb hosszútávon, hiszen a nehéz időnkben is betartott „ügyfél az első” gondolkodás igazi kapcsolatot fog eredményezni a vevőkkel, és kialakul a valódi bizalom
- ahhoz, hogy jól tudj értékesíteni, szeretned kell a munkád
- át kell alakítanod a gondolkodásod: próbáld meg értékelni és kihozni a maximumot minden munkádból
Őszinteség
- az őszinteség alapvetően nagyon fontos képesség, és elengedhetetlen tényező a bizalom kialakításában
- az őszinteség csúcsa, ha olyat is bevallasz, ami neked okoz kárt (pl. ingatlanközvetítő nem a saját, hanem a vásárló érdekeit nézi, és inkább lebeszéli egy olyan ház vásárlásáról, aminek a hitelét nem tudnák később fizetni)
Tudás
- a hozzáértés szintén nagyon fontos a jó ügyfélkapcsolat kialakításához: egy cég akkor hiteles, ha folyamatosan magas színvonalú értékesítést végez, és sosem hagyja abba a munkatársak képzését (szemináriumok, konferenciák, szaklapok, könyvek, mentorok, stb.)
- legyen meg minden csapattag szerepe az értékesítésben, értsen mindenki valami máshoz, de abban legyen kiváló
Törődés
- az ügyféllel való törődés a harmadik aranyszabály: nem azt jelenti, hogy legyetek a legjobb barátok, de próbálj szimpatikus maradni számára, valamint mutass empátiát az ő ügyéért
- továbbá ez azt is jelenti, hogy helyes utat kell mutatni, és meg kell tudni mondani, ha rossz irányba indulnak (az ügyfél szempontjából, nem a cég szempontjából!)