Posted on Posted in ÜZLET

BETTER AND FASTER

Jeremy Gutsche

 

„hogyan hozd elő magadból a vadászösztönt”


A vadászösztön fontossága

  • több ezer évvel ezelőtt a vadászó-gyűjtögető életmódból letelepedő életmódra váltott az emberiség
  • ez alapvetően befolyásolja az emberi ösztönöket, jobban elkényelmesedünk, és kevésbé vagyunk „harcra készek”
  • a mai világ viszont nagyon gyorsan változik, amire minden vállalatnak reagálni kell, ha nem akar lemaradni a fejlődésben
  • a megoldás tehát, hogy felébresztjük a bennünk rejlő vadászösztönöket, ezáltal a versenytársaink fölé tudunk nőni, és ki tudjuk használni azt, hogy ők kevésbé éhesek a sikerre:
    • mindig keresd a lehetőségeket az előrébb lépésre
    • engedj a kíváncsiságodnak, és merj új dolgokat megismerni, még ha ismeretlen is az út
    • amikor megvan az új lehetőség, tudnod kell lecsapni rá, és kihasználni azt (bátorság és akaraterő)
    • mindig készülj fel a jövő lehetőségeire, és kutasd folyamatosan a trendeket
    • próbálj elsőként reagálni a megváltozó piaci trendekre
    • járasd csúcsra az alkalmazkodóképességedet, ha a helyzet azt kívánja

 

6 módszer, hogy kiaknázd a lehetőségeket, és első légy a piacodon

  1. kombinálj felívelő trendeket egymással (pl. Zombies, Run! nevű fitness applikáció, ami hatalmas siker volt, és két trendet lovagolt meg egyszerre: a zombis filmeket/sorozatokat, és az egészséges életmódot)
  2. alkoss egyedit, ami kiemel a tömegből (pl. Redbull marketingje, mellyel rengeteg fogyasztót tudnak bevonzani annak ellenére, hogy nem egy egészséges termékről van szó)
  3. építs a nosztalgiára és az élet körforgására, időnként (évek/évtizedek alatt) minden ismétli önmagát (pl. Instagram egyedi filterei)
  4. pozícionáld újra a negatív megítélésű termékeket/szolgáltatásokat, és fókuszálj az előnyeire (pl. a Volvo szlogenje az egyik csúnya, de biztonságos autótípusára: „Szögletes, de kiváló”)
  5. egyszerűsítsd le a végsőkig a terméket, ha a piac úgy kívánja (pl. GoPro kamerán 2 gomb van, és nagyon egyszerű a használata)
  6. találd meg a terméked legfontosabb tulajdonságát, amiért szeretik és használják az fogyasztók, és erősíts rá ezekre (pl. Dyson porszívó, amely 5127 prototípus után mondhatta el magáról, hogy nemzetközi standarddá vált a minősége)