Posted on Posted in ÜZLET

APPVERTISING

Stephen Molloy

„hogyan készíts mobil applikációt”


A mobilapplikációk világa

  • a szerző, Stephen Molloy az applikációk és digitális világ szakértője arra hívja fel a figyelmet, hogy mennyire megváltoztatják a világot és az üzleti lehetőségeket a mobil applikációk
  • néhány év alatt több millió applikáció készült, többfajta platformra (az Apple-nek köszönhető a rohamos terjedés)
  • ez azért is fontos, mert ma már nem tudunk az okostelefonunk nélkül élni, a lakosság nagy részének már reggel az az első dolga, hogy lecsekkolja a híreket, social média platformokat, stb.
  • mivel ennyien használják ezeket az alkalmazásokat, törvényszerű volt, hogy a cégek is ezeken akarnak majd hirdetni
  • többféle módon lehet a fogyasztókat elérni a telefonok segítségével, néhány példa:
    • applikáción belüli hirdetések, bannerek
    • felugró hirdetések
    • helyalapú mobil hirdetések sms-en/appokon keresztül
  • tulajdonképpen ez egy win-win szituáció mind a vállalatoknak, mind a fogyasztóknak
  • a vállalatok nagyon olcsón tudnak ezeken a felületeken hirdetni, könnyen lehet szegmentálni, stb.
  • az applikációk egyébként hatványozottan leegyszerűsítik a hétköznapi emberek életét is, ugyanis ma már egy eszközben megtalálható szinte minden, amire szükség van: kamera, navigáció, zene, játék, internet, hírek, közösségi média, stb.
  • mivel hatalmas a konkurencia, nem könnyű olyan tartós applikációt csinálni, amit mindenki használ
  • alapos tervezéssel és kitartó munkával meg lehet csinálni:

1.piackutatás

  • van-e már ilyen a piacon
  • van-e valódi igény rá (akár globálisan)
  • ki fogja használni, és mire
  • meg kell vizsgálni az uralkodó trendeket is

2.tervezés

  • magas minőség
  • egyszerű használat
  • kis helyigény (max. 20 mega)

3.fejlesztés

  • jó csapat
  • szervezés és projektvezetés

4.promóció

  • freemium modell a leghatékonyabb (ingyenes alapverzió, de vannak fizetős plusz szolgáltatások)
  • többféle marketing stratégia kell, több platformos reklámozás

5.növekedés

  • folyamatos innováció, megújulás és fejlesztés szükséges
  • felhasználók visszajelzése alapján javítások