ZERO TO ONE
Peter Thiel
„hogyan vigyünk véghez stratégiai változásokat”
Folyamatos fejlődés
- a világot mindig a fejlődés viszi előre
- kétféle alapvető fejlődési irány létezik:
- horizontális: amikor már egy létező terméket/szolgáltatást más országokba is elvisznek
- vertikális: amikor új, addig még nem létező terméket/szolgáltatást hoznak létre
- ahhoz, hogy képes legyél fejlődést elérni, a jelent másfajta, kritikus szemszögből kell vizsgálni
- ahelyett, hogy több területen képeznéd magad, inkább fókuszálj egyre, így lehetsz igazi szakértő
A monopólium az innováció motorja
- a monopolhelyzetben lévő cégeknek rossz a megítélése, mivel az emberek szerint sértik a szabad verseny feltételeit
- valójában azonban ők generálják a legtöbb innovációt, hiszen éppen azért kerültek vezető szerepbe, mert olyat alkottak, amire a versenytársak nem voltak képesek
- ezen kívül ösztönözni is képesek a többi vállalkozást, hogy csinálják jobban, mint ők (pl. a Google keresőmotorja addig lesz monopolhelyzetben, amíg valamelyik konkurens jobb algoritmust nem talál)
- a vezető pozícióban lévő cégek sikeressége a következőkből áll:
- technológiai előnye van
- méretgazdaságossági okokból alacsonyabb az átlagköltsége
- széles kapcsolati hálóval rendelkezik
- a márkaismertség hatalmas előnyt jelent
- ezeket csak folyamatos fejlesztéssel, innovációval és növekedéssel lehet fenntartani
Építs vállalatot lépésekben
- egyik komoly vállalat sem egyik napról a másikra lett nagy
- a profit akár évekig elmaradhat, de attól még lehet értékes a vállalatod, hogy nem termel az első perctől nyereséget
- válassz ki egy speciális területet, és fókuszálj csak arra
- keress befektetőket, de csakis olyanokat, akiknek a cégeddel kapcsolatos hosszú távú céljaik megegyeznek a te elképzeléseiddel
- már a legelejétől kezdve figyelj oda a céges kultúrára, csapatépítésre
- 7 terület vizsgálata szükséges ahhoz, hogy eldöntsd, valóban sikeres lesz-e a céged:
- jó-e a technológiád?
- mennyire egyedi/másolható az innovációd?
- van-e felépített értékesítési hálózatod?
- mennyi ideig lesz előnyöd a versenytársakkal szemben?
- megfelelő emberekkel dolgozol-e?
- jó-e az időzítésed?
- monopólium lehetsz-e?
- az értékesítés az egyik legfontosabb képessége egy jó cégnek: képezd ki a legjobb értékesítőket, alkossatok stratégiákat, és válogassátok meg az ügyfeleket