Posted on Posted in ÜZLET

ZERO TO ONE

Peter Thiel

 

„hogyan vigyünk véghez stratégiai változásokat”


Folyamatos fejlődés

  • a világot mindig a fejlődés viszi előre
  • kétféle alapvető fejlődési irány létezik:
    • horizontális: amikor már egy létező terméket/szolgáltatást más országokba is elvisznek
    • vertikális: amikor új, addig még nem létező terméket/szolgáltatást hoznak létre
  • ahhoz, hogy képes legyél fejlődést elérni, a jelent másfajta, kritikus szemszögből kell vizsgálni
  • ahelyett, hogy több területen képeznéd magad, inkább fókuszálj egyre, így lehetsz igazi szakértő

A monopólium az innováció motorja

  • a monopolhelyzetben lévő cégeknek rossz a megítélése, mivel az emberek szerint sértik a szabad verseny feltételeit
  • valójában azonban ők generálják a legtöbb innovációt, hiszen éppen azért kerültek vezető szerepbe, mert olyat alkottak, amire a versenytársak nem voltak képesek
  • ezen kívül ösztönözni is képesek a többi vállalkozást, hogy csinálják jobban, mint ők (pl. a Google keresőmotorja addig lesz monopolhelyzetben, amíg valamelyik konkurens jobb algoritmust nem talál)
  • a vezető pozícióban lévő cégek sikeressége a következőkből áll:
    • technológiai előnye van
    • méretgazdaságossági okokból alacsonyabb az átlagköltsége
    • széles kapcsolati hálóval rendelkezik
    • a márkaismertség hatalmas előnyt jelent
  • ezeket csak folyamatos fejlesztéssel, innovációval és növekedéssel lehet fenntartani

Építs vállalatot lépésekben

  • egyik komoly vállalat sem egyik napról a másikra lett nagy
  • a profit akár évekig elmaradhat, de attól még lehet értékes a vállalatod, hogy nem termel az első perctől nyereséget
  • válassz ki egy speciális területet, és fókuszálj csak arra
  • keress befektetőket, de csakis olyanokat, akiknek a cégeddel kapcsolatos hosszú távú céljaik megegyeznek a te elképzeléseiddel
  • már a legelejétől kezdve figyelj oda a céges kultúrára, csapatépítésre
  • 7 terület vizsgálata szükséges ahhoz, hogy eldöntsd, valóban sikeres lesz-e a céged:
    • jó-e a technológiád?
    • mennyire egyedi/másolható az innovációd?
    • van-e felépített értékesítési hálózatod?
    • mennyi ideig lesz előnyöd a versenytársakkal szemben?
    • megfelelő emberekkel dolgozol-e?
    • jó-e az időzítésed?
    • monopólium lehetsz-e?
  • az értékesítés az egyik legfontosabb képessége egy jó cégnek: képezd ki a legjobb értékesítőket, alkossatok stratégiákat, és válogassátok meg az ügyfeleket