WHAT THE CEO WANTS YOU TO KNOW
Ram Charan
“hogyan állítsd növekedési pályára a céged”
Az egyszerűsítés mesterei
- Ram Charan üzleti tanácsadó írta a könyvet, melyben azt kutatja, hogy miként képesek a legjobb vezetők a komplex világot leegyszerűsíteni
- a legtöbb vállalat hasonló fázisokon megy át
- a legjobb vezetők el tudnak vonatkoztatni a kisebb problémáktól, és egyben tudják a cégüket vizsgálni
- egy lépéssel hátrébb kell mindig lépni, és elemezni kell, hogy valójában hol is helyezkedik el a céged
- minél többször össze tudod hasonlítani magad a versenytársakkal, annál pontosabb képet kapsz arról, hogy merrefelé haladsz
- őszintének kell lenned ezeknél a vizsgálatoknál, nem szabad hamis vágyakat kergetni
- fókuszálj a valós eredményeidre (bevételek, profit, költségek, növekedés előző évekhez képest, stb.)
- ha egyszemélyes céged van, akkor sok mindenhez értened kell
- nem könnyű ez a helyzet, de kitartó munkával egyedül is képes leszel vinni a vállalkozásodat
5 fontos terület
- hasznos lehet leegyszerűsíteni a vállalatodat, és csak az alábbi 5 területre fókuszálni:
- Pénzügyek – mennyi tőkéd van, hogyan lesz bevételed, milyen kiadások lesznek: meg kell értened az alapvető pénzügyi folyamataidat
- Profit – hogyan tudod növelni a bevételek és a kiadások közti különbözetet: azon is múlik a vállalkozásod életben maradása, hogy 1-1 termék/szolgáltatás eladásán mennyi nyereséget tudsz realizálni
- Gyorsaság – hogyan leszel képes felgyorsítani/hatékonyabbá tenni a folyamataidat: automatizálni kell az egyszerűbb folyamataidat
- Növekedés – mitől és miért tudsz növekedést elérni: vizsgáld meg a versenytársakat, hogy ők hogyan növekednek, és merj te is erre a pályára állni (alkalmazottak, szélesebb termékportfólió, stb.)
- Ügyfelek – miért tőled vásárolnak, és ezt hogyan tarthatod meg: bele kell látnod a fejükbe és tudnod kell, hogy mire van szükségük
- ezt az 5 alapvető kritikus pontot kell minél jobban megértened és kidolgoznod ahhoz, hogy a vállalkozásod valóban növekedési pályára tudjon állni
- ha bármelyikben azt érzed, hogy gyengébben teljesít a céged, akkor arra a területre kell jobban ráfeküdni
- többféle perspektívából vizsgáld meg a céged, próbálj minél többször kilépni a komfortzónádból