Posted on Posted in ÜZLET

THE TEN FACES OF INNOVATION

Tom Kelley & Jonathan Littman

“az innováció arcai”


Az innováció alapja

  • a könyv szerzői arra világítanak rá, hogy a világot mindig is az innováció és az új utak/módszerek megtalálása vitte előre
  • minden, a saját piacán vezető vállalatnak követnie kell ezt a trendet
  • innováció nélkül egyszerűen nem lehet versenyben maradni, mert úgyis lesz olyan versenytárs, aki feszegeti a határokat, és új dolgokat próbál ki
  • természetesen nem egyszerű ezt megvalósítani, hiszen minél összetettebb és nagyobb egy vállalat, annál nehezebb keresztülvinni az ötleteket a megvalósításig
  • ugyanis mindig lesznek ellenzők, akik kételkednek és mindenáron a már jól megszokott módszerek mellett teszik le a voksukat

 

Innovációs szerepkörök

  • tíz féle innovációs megközelítés/szerepkör létezik:
    • az antropológus (aminek az alapja az emberi viselkedés megértése)
    • a tapasztaló (célja a tesztelés, hibákból való tanulás és tapasztalás)
    • a dongó (ahogy a méhfélék is beporoznak, úgy vállalatok is más szektorok ötleteit át tudják ültetni a saját piacukra)
    • a gátfutó (semmilyen akadály nem állhat az útjába, kitartással elér bármit)
    • az együttműködő (nyugalmat és egységet hoz a csapatba, képes mindenkiből kihozni a maximumot)
    • az igazgató (a csapat vezetője, a projektért felelős személy)
    • az élménykészítő (aki tökéletesen megérti a felhasználói igényeket, és élménnyé teszi számukra a vásárlást)
    • az optimalizáló (aki mindenben a hatékonyságot keresi)
    • a törődő (az ügyfelek maximális kiszolgálásáért felelős, empatikus)
    • a sztorizó (aki képes a víziót/missziót átadni, történetbe foglalni és motiválni)
  • ebből is látszik, hogy változatos kompetenciákkal rendelkező csapat szükséges az innovációhoz (kor, nem, foglalkozás, neveltetés, származás, stb.)
  • minél inkább együtt tudnak dolgozni, annál gyorsabban tudnak előrelépni
  • fontos azonban, hogy az innovációnak idő kell, nem egyik napról a másikra fog megtörténni
  • sok kísérletezés, kitartás és általában sok pénz is szükséges ahhoz, hogy a fejlődés szemmel látható legyen
  • minden munkatársnak hagyni kell, hogy előállhasson a saját ötleteivel, hiszen mindenki más szemszögből tekint egy problémára