THE ONE WEEK MARKETING PLAN
Mark Satterfield
„hogyan készíts marketing tervet”
Mire figyelj a marketing tervezése során
- először is találd meg azt a szűk piacot, akiknek el akarsz adni
- legyen nagyon pontos definíciód, hogy kik alkotják ezt a kört, és milyen jellemzőkkel rendelkeznek
- specializált hirdetéssel ugyanis sokkal könnyebb megszólítani a fogyasztókat
- adj ingyenes termékeket/szolgáltatásokat, hogy bevonzd a potenciális vásárlókat, és felkelts az érdeklődésüket
- ennek az ingyenes dolognak olyannak kell lennie, ami valódi értéket hordoz magában, hogy hajlandóak legyenek megnézni/kipróbálni, stb.
- építsd olyan honlapot, mely megtartja az olvasókat: sok érdekes tartalom, kiemelt szalagcímek, letisztult design, stb.
- buzdítsd őket feliratkozásra, hogy kötődjenek hozzád, valamint hogy adatbázist tudj építeni
- készíts hírlevél sorozatot, melyben szakmai és személyes infókat közölsz, ezáltal jobban megismernek, bizalmat szavaznak a szakértelmednek és a személyiségednek is
- ezeket később időzítheted is, a gyakoriságon és az ismétlésen van a hangsúly, hogy ott maradj az emlékezetükben (pl. 10 naponta levél)
- használj Google Adwords hirdetéseket, hogy forgalmat generálj az oldaladon
- igyekezz rövid, kreatív és figyelemfelkeltő hirdetéseket készíteni, mert az emberek manapság nem veszik a fáradtságot hosszú sorokat elolvasni
- a közösségi médiát mindenképp vond be a marketing tervedbe
- időzítsd akkorra a megjelenő posztjaidat, amikor a potenciális fogyasztóid a legaktívabbak
- készíts blogot, melyen gyakran jelentetsz meg különböző érdekes és hasznos témákat a te iparágadról
- legyen személyes (mesélj magadról, a tapasztalataidról, a miértjeidről, stb.)
- keress partnereket, akikkel win-win szituációkat alakíthatsz ki: pl. írjatok egymásról, így generálva nagyobb forgalmat egymás oldalára