Posted on Posted in ÜZLET

THE ONE WEEK MARKETING PLAN

Mark Satterfield

 

„hogyan készíts marketing tervet”


Mire figyelj a marketing tervezése során

  • először is találd meg azt a szűk piacot, akiknek el akarsz adni
  • legyen nagyon pontos definíciód, hogy kik alkotják ezt a kört, és milyen jellemzőkkel rendelkeznek
  • specializált hirdetéssel ugyanis sokkal könnyebb megszólítani a fogyasztókat
  • adj ingyenes termékeket/szolgáltatásokat, hogy bevonzd a potenciális vásárlókat, és felkelts az érdeklődésüket
  • ennek az ingyenes dolognak olyannak kell lennie, ami valódi értéket hordoz magában, hogy hajlandóak legyenek megnézni/kipróbálni, stb.
  • építsd olyan honlapot, mely megtartja az olvasókat: sok érdekes tartalom, kiemelt szalagcímek, letisztult design, stb.
  • buzdítsd őket feliratkozásra, hogy kötődjenek hozzád, valamint hogy adatbázist tudj építeni
  • készíts hírlevél sorozatot, melyben szakmai és személyes infókat közölsz, ezáltal jobban megismernek, bizalmat szavaznak a szakértelmednek és a személyiségednek is
  • ezeket később időzítheted is, a gyakoriságon és az ismétlésen van a hangsúly, hogy ott maradj az emlékezetükben (pl. 10 naponta levél)
  • használj Google Adwords hirdetéseket, hogy forgalmat generálj az oldaladon
  • igyekezz rövid, kreatív és figyelemfelkeltő hirdetéseket készíteni, mert az emberek manapság nem veszik a fáradtságot hosszú sorokat elolvasni
  • a közösségi médiát mindenképp vond be a marketing tervedbe
  • időzítsd akkorra a megjelenő posztjaidat, amikor a potenciális fogyasztóid a legaktívabbak
  • készíts blogot, melyen gyakran jelentetsz meg különböző érdekes és hasznos témákat a te iparágadról
  • legyen személyes (mesélj magadról, a tapasztalataidról, a miértjeidről, stb.)
  • keress partnereket, akikkel win-win szituációkat alakíthatsz ki: pl. írjatok egymásról, így generálva nagyobb forgalmat egymás oldalára