Posted on Posted in ÜZLET

THE 1 MINUTE MANAGER

Kenneth H. Blanchard & Spencer Johnson

 

„hogyan hozd ki a legtöbbet a csapatodból”


Célok 1 percben

  • a cégeket általában a tehetséges munkavállalókból élnek
  • viszont a vállalatok nagyon keveset költenek a képzésekre, emiatt van nagy szerepe a jó menedzsereknek
  • ők azok, akik ki tudják hozni a maximumot a munkavállalókból
  • két fajta szélsőséges menedzsertípus létezik:
    • túlságosan az eredményekre fókuszál, és háttérbe szorítja az embereket, mindent feláldoz a profitért
    • túl elnézőek, és csak az alkalmazottak jólétére koncentrálnak, így viszont elmaradnak az eredmények
  • a megoldás a kettő között van, kellenek elvárások is, de a jólét is fontos
  • pontos célok felállításával mérhetővé válik a dolgozók teljesítménye
  • arra kell fókuszálni, hogy rövid, 1 perc alatt áttekinthető célokat határozzanak meg közösen (maximum 250 szavas célok, amiben egyértelműen mérhető cél fogalmazódik meg)
  • a legtöbb cégnél a menedzserek a hibákra fókuszálnak a teljesítményértékelés során, hiszen az jobban feltűnik
  • viszont ha a célokat vizsgálnák meg, akkor egyértelműen eldönthető, hogy sikerült-e elérni, vagy sem
  • a leírt célok egyben motiválóak és konkrétak is, az alkalmazottak pontosan tudja, hogy mit várnak el tőle
  • a gyakori kommunikáció tehát nagyon fontos, hogy érezzék az alkalmazottak a törődést, és hogy fontosak a cégnek

 

Dicséret 1 percben

  • a menedzsereknek gyakran kellene röviden dicsérni a dolgozókat, ha valamit jól csinálnak
  • lehetőleg egyből azután történjen, amikor valami igazán jót alkotott
  • óriási hatással van az önértékelésre és a motivációra, ha pozitív visszajelzéseket kapnak

 

Megrovás 1 percben

  • fontos, hogy a menedzser a hibákra is felhívja a figyelmet, hiszen abból tudnak tanulni a dolgozók
  • ezeknek a rövid szembesítéseknek lényeges része, hogy a menedzser a saját érzéseiről is beszéljen, vagyis hogy ő hogyan érzi emiatt magát
  • a végén viszont fontos éreztetni, hogy csak az adott feladattal nem elégedett, ettől még ugyanolyan fontos a cég számára a szakértelme