THE 1 MINUTE MANAGER
Kenneth H. Blanchard & Spencer Johnson
„hogyan hozd ki a legtöbbet a csapatodból”
Célok 1 percben
- a cégeket általában a tehetséges munkavállalókból élnek
- viszont a vállalatok nagyon keveset költenek a képzésekre, emiatt van nagy szerepe a jó menedzsereknek
- ők azok, akik ki tudják hozni a maximumot a munkavállalókból
- két fajta szélsőséges menedzsertípus létezik:
- túlságosan az eredményekre fókuszál, és háttérbe szorítja az embereket, mindent feláldoz a profitért
- túl elnézőek, és csak az alkalmazottak jólétére koncentrálnak, így viszont elmaradnak az eredmények
- a megoldás a kettő között van, kellenek elvárások is, de a jólét is fontos
- pontos célok felállításával mérhetővé válik a dolgozók teljesítménye
- arra kell fókuszálni, hogy rövid, 1 perc alatt áttekinthető célokat határozzanak meg közösen (maximum 250 szavas célok, amiben egyértelműen mérhető cél fogalmazódik meg)
- a legtöbb cégnél a menedzserek a hibákra fókuszálnak a teljesítményértékelés során, hiszen az jobban feltűnik
- viszont ha a célokat vizsgálnák meg, akkor egyértelműen eldönthető, hogy sikerült-e elérni, vagy sem
- a leírt célok egyben motiválóak és konkrétak is, az alkalmazottak pontosan tudja, hogy mit várnak el tőle
- a gyakori kommunikáció tehát nagyon fontos, hogy érezzék az alkalmazottak a törődést, és hogy fontosak a cégnek
Dicséret 1 percben
- a menedzsereknek gyakran kellene röviden dicsérni a dolgozókat, ha valamit jól csinálnak
- lehetőleg egyből azután történjen, amikor valami igazán jót alkotott
- óriási hatással van az önértékelésre és a motivációra, ha pozitív visszajelzéseket kapnak
Megrovás 1 percben
- fontos, hogy a menedzser a hibákra is felhívja a figyelmet, hiszen abból tudnak tanulni a dolgozók
- ezeknek a rövid szembesítéseknek lényeges része, hogy a menedzser a saját érzéseiről is beszéljen, vagyis hogy ő hogyan érzi emiatt magát
- a végén viszont fontos éreztetni, hogy csak az adott feladattal nem elégedett, ettől még ugyanolyan fontos a cég számára a szakértelme