RUNNING LEAN
Ash Mauyra
„hogyan készíts működő terméket rövid idő alatt”
Gyűjts minél több visszajelzést, minél hamarabb
- kezdetben nincs szükség több 10 oldalas pénzügyi/értékesítési tervre, hiszen amíg nem öltött végső formát az ötleted, addig felesleges a tervezésre koncentrálni
- egyszerű, rövid és lényegre törő dokumentáció szükséges az ötleted megvalósításához
- készíts többfajta üzleti modellt, vagy egy 1 oldalas diagramot, ebből gyorsan kiderül, hogy piacképes-e
- soha ne csak a saját véleményedre hallgass, előzetes igényfelmérés nélkül bele se kezdj semmibe
- teszteld az ötleted, gyűjts visszajelzéseket minél előbb
- használd a következő ciklust újra és újra:
- készítsd el a terméked/szolgáltatásod egy részét
- mérd meg a működését, teszteld fogyasztókon
- tanulj a visszajelzésekből
- ismételd a teljes ciklust
- beszélgess minél többet potenciális fogyasztókkal, mielőtt bármibe belekezdenél (próbáld beszéltetni őket, ne add a szájukba a válaszokat, amiket remélsz)
- felejtsd el a kérdőívezést, hiszen ott már meg kell adnod a választási lehetőségeket, amik bekorlátozzák a válaszadókat
- koncentrálj a problémára, amit a fogyasztó meg akar oldani
Amint lehet, dobj piacra egy prototípust
- készíts el a terméked prototípusát, mely segítségével fel tudsz már mutatni valamit, de mégis képes leszel gyorsan alkalmazkodni, ha változnak az elvárások (Minimum Viable Product- MVP)
- szerezz korai vásárlókat, akik kipróbálják a terméked/szolgáltatásod
- ha honlapot készítesz, mérd meg, hogy hol „veszted” el a legtöbb fogyasztót (pl. rossz honlap, fizetési nehézségek, rossz design, stb.)
- használj webanalítikát, hogy nyomon követhesd a fogyasztók mozgását a weboldaladon (hol-mennyi időt töltenek el, mire klikkelnek, stb.)
- építsd fel úgy a weboldalad rendszereit, hogy azok minél egyszerűbben használhatóak legyenek (landing page, feliratkozás, fizetési lehetőség, termék/szolgáltatás bemutatása, stb.)
- listázd a potenciális problémákat, ami miatt az emberek elállhatnak a vásárlástól, és adj rájuk választ