PURPLE COW
Seth Godin
„hogyan tűnj ki a tömegből”
Tűnj ki a tömegből
- rengeteg a reklám manapság, nagyon nehéz mindenre odafigyelni fogyasztóként
- csak azokra a hirdetésekre figyelünk fel, amik éppen akkor foglalkoztatnak minket
- viszont a sok fekete-fehér tehén között feltűnne egy lila, igaz?
- pontosan ezt kell a cégeddel is tenned, valamilyen emlékezetes módon ki kell tűnnöd a tömegből
- a legtöbb cég ugyanis a hagyományos módokon hirdet, nem mer kilépni a komfortzónájából
- légy merészebb egy-egy design elemmel/reklámszöveggel/módszerrel, mert ez fog tudni kiemelni a sok egyforma reklám közül
- ne félj a kritikáktól, mert csak hátráltatnak az egyedivé válásban
- tanulj, olvass minél többet
- ha első akarsz lenni a piacodon, akkor ne kövesd a jelenlegi piacvezető stratégiáját, mert a másolás miatt sosem fogsz vezetővé válni
- inkább hozakodj elő valami merésszel és meglepővel, amire felfigyelnek az emberek
- légy tisztában, hogy milyen versenyelőnyöd van, és kommunikálj annak mentén
Fontos a jó szegmentálás
- 5 fajta fogyasztói típus van:
- innovátorok (akik aktív szerepet vállalnak az innováció megteremtésében)
- korai alkalmazók (akik azonnal átveszik a trendeket, és hírét viszik az újdonságoknak)
- korai többség (akik viszonylag korán elkezdik követni a trendeket)
- késői többség (akik viszonylag későn kezdik el követni a trendeket)
- lemaradók (akik egyáltalán nem/kis mértékben követik a trendeket/új termékeket)
- a felsorolásból látszik, hogy a legjobb stratégia, ha a korai alkalmazókat célzod meg a marketingeddel, mert ők segíthetned neked ismertté tenni a terméked/szolgáltatásod
- ahhoz, hogy tudd, milyen marketing működik a legjobban, nagyon sokat kell tesztelned a különböző változatokat
- mindenképpen rövid és velős szlogen kell, ami megjegyezhető és kifejező
- célozz nagyon pontosan arra a szegmensre, akiknek a termékedet kínálod, ne pazarolj erőforrást feleslegesen másokra, akik nem a célcsoportodba tartoznak
- elemezd őket, hogy mire van valóban szükségük (pl. Zara ruhabolt minden hónapban cseréli a kínálata nagy részét, mert felismerte, hogy a fiatal vásárlóiknak a változatosságra van szüksége)