NEUROMARKETING
Patrick Renvoisé & Christophe Morin
„hogyan készíts hatásos reklámokat”
Mire jó a neuromarketing?
- orvosi berendezésekkel jó néhány éve vizsgálják már, hogy miként hatnak az emberi agyra a reklámok
- tudományos kísérletekkel bebizonyították, hogy a legtöbb esetben az érzelmek irányítanak minket
- kiderült az is, hogy az őskor óta az utóagyunk felel a döntéshozásért, a túlélésért
Hogyan alkalmazd a marketingben
- a bizonytalanság/kétely minden értékesítés során előjön az ügyfelekből, de ez alapvetően jó dolog, mert azt jelzi, hogy valóban elgondolkodott a vásárláson
- a reklámok készítésénél a racionalitás helyett inkább arra kell fókuszálni, hogy a reklám az utóagyra hasson, ehhez néhány jó tanács:
- szólítsd meg gyakran a hallgatóságot, ugyanis az utóagyunk „önző” és ilyenkor jobban figyel
- agyunk e része csak a cselekvéseink elején és végén aktív, így érdemes a reklámokat is így felépíteni
- a jobb megértéshez alkalmazz kontrasztos, részletes és érzelmes példákat, melyek csattanója vicces vagy elgondolkodtató
- azonosítsd az ügyfél valódi/igazi problémáját
- találd ki, hogy a terméked/szolgáltatásod hogyan oldja meg az ügyfél problémáját
- demonstráld, mutasd be a gyakorlatban, gyűjts minél több visszajelzést és bizonyítékot
A marketing kampányok szükséges elemei
- a könnyebb érthetőség kedvéért mutasd meg a big picture-t
- használj statisztikákat
- hass minél több érzékszervre
- alkalmazz mini-drámákat: rövid szituációk, melyekben van tetőpont és megoldás
- tegyél fel elvont kérdéseket, amik felkeltik a hallgatóság érdeklődését
- használj termékmintákat, bemutató eszközöket
- találj ki stratégiákat és legyenek válaszaid, melyekkel kezelni tudod a felmerülő kérdéseket
- ahhoz, hogy bízzanak benned:
- szenvedélyesnek kell lenned, és valóban hinned kell a termékedben/szolgáltatásodban
- ki kell emelned a hasonlóságokat közted és a hallgatóságod között
- használj kék színeket, mely bizonyítottan erősíti a bizalmat
- sugározz magabiztosságot