Posted on Posted in ÜZLET

NEUROMARKETING

Patrick Renvoisé & Christophe Morin

 

„hogyan készíts hatásos reklámokat”


 

Mire jó a neuromarketing?

  • orvosi berendezésekkel jó néhány éve vizsgálják már, hogy miként hatnak az emberi agyra a reklámok
  • tudományos kísérletekkel bebizonyították, hogy a legtöbb esetben az érzelmek irányítanak minket
  • kiderült az is, hogy az őskor óta az utóagyunk felel a döntéshozásért, a túlélésért

 

Hogyan alkalmazd a marketingben

  • a bizonytalanság/kétely minden értékesítés során előjön az ügyfelekből, de ez alapvetően jó dolog, mert azt jelzi, hogy valóban elgondolkodott a vásárláson
  • a reklámok készítésénél a racionalitás helyett inkább arra kell fókuszálni, hogy a reklám az utóagyra hasson, ehhez néhány jó tanács:
    • szólítsd meg gyakran a hallgatóságot, ugyanis az utóagyunk „önző” és ilyenkor jobban figyel
    • agyunk e része csak a cselekvéseink elején és végén aktív, így érdemes a reklámokat is így felépíteni
    • a jobb megértéshez alkalmazz kontrasztos, részletes és érzelmes példákat, melyek csattanója vicces vagy elgondolkodtató
    • azonosítsd az ügyfél valódi/igazi problémáját
    • találd ki, hogy a terméked/szolgáltatásod hogyan oldja meg az ügyfél problémáját
    • demonstráld, mutasd be a gyakorlatban, gyűjts minél több visszajelzést és bizonyítékot

 

A marketing kampányok szükséges elemei

  • a könnyebb érthetőség kedvéért mutasd meg a big picture-t
  • használj statisztikákat
  • hass minél több érzékszervre
  • alkalmazz mini-drámákat: rövid szituációk, melyekben van tetőpont és megoldás
  • tegyél fel elvont kérdéseket, amik felkeltik a hallgatóság érdeklődését
  • használj termékmintákat, bemutató eszközöket
  • találj ki stratégiákat és legyenek válaszaid, melyekkel kezelni tudod a felmerülő kérdéseket
  • ahhoz, hogy bízzanak benned:
    • szenvedélyesnek kell lenned, és valóban hinned kell a termékedben/szolgáltatásodban
    • ki kell emelned a hasonlóságokat közted és a hallgatóságod között
    • használj kék színeket, mely bizonyítottan erősíti a bizalmat
    • sugározz magabiztosságot