Posted on Posted in ÜZLET

HOW GOOGLE WORKS

Eric Schmidt & Jonathan Rosenberg

 

„arról, hogy mit jelent a googler életérzés”


 

A nyitott vállalati kultúra fontossága

  • minél több közös program szervezése: közös ebédek, csapatépítés
  • kis csapatokban a leghatékonyabb a munka: 1 menedzsernek maximum 7 ember jelentsen
  • a legnagyobb hatású emberek köré kell szervezni a céget
  • érintettek bevonása, egyenlőség, megoldás centrikusság
  • a jó megbeszélés ismérvei: kinevezett „gazda”, pontos időbetartás, célkitűzés, aktivitás
  • nyílt és őszinte kommunikáció: a menedzser feladata ennek áramoltatása
  • minden negyedéves jelentést meg kell osztani az alkalmazottakkal is
  • minden munkatársnak kell egy negyedévente frissítendő célokat és kulcseredményeket tartalmazó lap (mindenki látja mindenkiét), a legfelsőbb szinteken is átbeszélik ki-mit-miért nem ért el, mit javítana a céljain, fejlődésén
  • thanks god it’s Friday (TGIF): minden kemény kérdést akár névtelenül is fel lehet tenni a vezetőknek

 

A kreatív zsenik kibontakozása

  • a menedzser legfőbb feladata folyamatosan a legnagyobb tehetségek keresése
  • többszöri, maximum 5 körös interjú, akár a munkatársi ajánlás alapján is
  • minél magasabb szinten álló vezető felvételiztessen
  • a kiváló munkaerő vonzza a legjobbakat, akár a világ másik feléről is
  • karriertippek:
    • válassz érdekes iparágat (gyors technikai megújulás)
    • tervezd meg a karriered (milyen munka, mennyi pénzért, milyen képességeid vannak, mit kell fejleszteni)
    • olvass, légy tájékozott
    • legyen megnyerő én-márkád
    • szerezz tapasztalatot külföldön (élj ott, kérdezz, láss más megoldásokat, embereket)

 

Az innováció ösztönzése

  • az innovációt nem lehet kötelezővé tenni; felesleges innovatív vezetőt kinevezni, mert az erőltetés csak hátráltat
  • projektek finanszírozása: 70% központi tevékenység, 20% frissen piacra dobott termék, 10% új ötletek
  • hagyni kell dolgozni a munkavállalókat saját projekteken
  • nem kell várni a tökéletes termékre, hanem piacra kell dobni, és a visszajelzések alapján módosítani, fejleszteni
  • technológiai újdonság kell, ez a siker alapja (a probléma újszerű megoldása a cél)
  • globális növekedési stratégia szükséges már a kezdetektől fogva
  • saját platform kialakítása nagyon fontos