HOW GOOGLE WORKS
Eric Schmidt & Jonathan Rosenberg
„arról, hogy mit jelent a googler életérzés”
A nyitott vállalati kultúra fontossága
- minél több közös program szervezése: közös ebédek, csapatépítés
- kis csapatokban a leghatékonyabb a munka: 1 menedzsernek maximum 7 ember jelentsen
- a legnagyobb hatású emberek köré kell szervezni a céget
- érintettek bevonása, egyenlőség, megoldás centrikusság
- a jó megbeszélés ismérvei: kinevezett „gazda”, pontos időbetartás, célkitűzés, aktivitás
- nyílt és őszinte kommunikáció: a menedzser feladata ennek áramoltatása
- minden negyedéves jelentést meg kell osztani az alkalmazottakkal is
- minden munkatársnak kell egy negyedévente frissítendő célokat és kulcseredményeket tartalmazó lap (mindenki látja mindenkiét), a legfelsőbb szinteken is átbeszélik ki-mit-miért nem ért el, mit javítana a céljain, fejlődésén
- thanks god it’s Friday (TGIF): minden kemény kérdést akár névtelenül is fel lehet tenni a vezetőknek
A kreatív zsenik kibontakozása
- a menedzser legfőbb feladata folyamatosan a legnagyobb tehetségek keresése
- többszöri, maximum 5 körös interjú, akár a munkatársi ajánlás alapján is
- minél magasabb szinten álló vezető felvételiztessen
- a kiváló munkaerő vonzza a legjobbakat, akár a világ másik feléről is
- karriertippek:
- válassz érdekes iparágat (gyors technikai megújulás)
- tervezd meg a karriered (milyen munka, mennyi pénzért, milyen képességeid vannak, mit kell fejleszteni)
- olvass, légy tájékozott
- legyen megnyerő én-márkád
- szerezz tapasztalatot külföldön (élj ott, kérdezz, láss más megoldásokat, embereket)
Az innováció ösztönzése
- az innovációt nem lehet kötelezővé tenni; felesleges innovatív vezetőt kinevezni, mert az erőltetés csak hátráltat
- projektek finanszírozása: 70% központi tevékenység, 20% frissen piacra dobott termék, 10% új ötletek
- hagyni kell dolgozni a munkavállalókat saját projekteken
- nem kell várni a tökéletes termékre, hanem piacra kell dobni, és a visszajelzések alapján módosítani, fejleszteni
- technológiai újdonság kell, ez a siker alapja (a probléma újszerű megoldása a cél)
- globális növekedési stratégia szükséges már a kezdetektől fogva
- saját platform kialakítása nagyon fontos