EMPLOYEE ENGAGEMENT 2.0
Kevin Kruse
“az elkötelezett munkavállaló receptje”
Mitől függ az elköteleződés?
- a munkavállalói elköteleződés a vállalatok egyik legfontosabb célja
- ha ez hiányzik, akkor gyakorlatilag sosem lehet sikeres egy vállalat
- kutatások bizonyítják, hogy napjainkban az alkalmazottak mindössze egyharmad része elkötelezett a munkája iránt
- az író ezzel a könyvével próbál ezen az arányon javítani, mégpedig egy 8 hetes „tréning” formájában
- az nem kérdés, hogy a vállalatok jól járnak az elkötelezett munkavállalókkal, ugyanis ők azok, akik:
- hajlandóak erőn felül belerakni a szükséges energiát a munkájukba, legyen szó hétfő reggelről, vagy akár péntek délutánról is
- valóban törődnek a vállalattal, szívükön viselik annak sorsát
- nem könnyű őket elcsábítani, és szívesen tanulnak új dolgokat (ezzel csökkentve a vállalat kiadásait)
- fontos megállapítás, hogy az esetek többségében az elköteleződés a vezetővel való kapcsolatból eredeztethető, vagyis ha jó a kapcsolat a főnökkel, akkor várhatóan a lojalitás is magasabb
- ahhoz, hogy ez megfelelően kialakuljon, az alábbi 4 területre kell fókuszálni:
- bizalom
- elismerés
- fejlődési lehetőség
- kommunikáció
- figyelj arra, hogy minél többet kifejezd a háládat és köszönd meg a csapatnak a munkát, ezzel is hatva az elköteleződésre
Az elköteleződési terv
- az író által már sok esetben tesztelt folyamat 8 hetes periódusa a következő lépésekből áll:
- készíts kérdőívet, ahol a munkavállalók legfontosabb céljairól/elvárásairól kaphatsz információkat
- töltesd ki a felmérést, vagy csinálj interjúkat
- elemezd ki a kapott válaszokat, készíts statisztikákat
- oszd meg az eredményeket a munkatársakkal és beszéljétek át őket
- ütemezz be személyes meetingeket, és tartsátok fenn a kommunikációt minél gyakrabban
- beszéljétek át a személyes célokat, karrier utakat
- gyakran dicsérd meg őket, ha jól dolgoznak
- a vállalati célokat is oszd meg velük, és tegyél róla, hogy mindenki tudja, milyen szerepet vállal azok elérésében