Posted on Posted in ÜZLET

CONTENT INC.

Joe Pulizzi

 

“hogyan építs online vállalkozást”


A tartalomgenerálás a kulcs

  • az író, Joe Pulizzi ismert vállalkozó, rengeteg startup indításában vett már részt
  • ebben a könyvben azt a modellt osztja meg, amellyel egy kis- és középvállalkozás is könnyen bevételre tehet szert
  • megváltozott ugyanis a világ, már a fogyasztók és a közösségi média uralja az internetet
  • az internet és a mobileszközök adta lehetőségeknek köszönhetően nagyon könnyű ismertségre szert tenni, a tudásunkat/tartalmainkat könnyen célba juttathatjuk ezek segítségével
  • pontosan ezért számos vállalkozni vágyó embernek megvan a lehetősége, hogy felépítse a saját online üzletét egy-egy szűk piacra, és ennek köszönhetően komoly bevételt tegyen zsebre
  • a modell szerint 6 lépésben történik az értékalkotás és az üzlet felépítése:
    • meg kell találni a szenvedélyünk és a hasznos képességeink közötti metszetet
    • pozícionálni kell magunkat egy sajátos szemszögből (ezzel lehetünk egyediek)
    • fel kell építeni a platformot, a tartalmakat, meg kell szervezni a céget
    • meg kell keresni azokat a potenciális olvasókat/vásárlókat, akik a mi célközönségünket jelentik
    • diverzifikálni kell a tartalmaidat (több tartalmat kell készítened, melyeket többféle csatornán kommunikálnod)
    • végül pedig monetizálni, azaz pénzzé kell tenni az egészet (fizetős tartalom, tanácsadás, szoftver, események szervezése, stb.)
  • az egyik legfontosabb tanács, hogy mindig gondolkozzunk a fogyasztók agyával, és próbáljuk meg megérteni, hogy mire vágynak, hova akarnak eljutni, és mit hajlandóak megtenni ezért
  • ehhez pedig minél több visszajelzésre van szükséged: tesztek, kérdések, szavazások, interjúk, stb.
  • a tartalomgenerálás legfontosabb pontjai:
    • legyen emberi és személyes hangvételű a kommunikációd
    • a fogyasztók valamilyen kielégületlen igényére épüljön
    • legyen egyfajta megközelítési módot, amely egységes a teljes vállalkozásodban
    • ne legyen „értékesítő” hatású, vagyis kerüld el a nyomulást
  • igyekezz minél több platformon megjelenni, és ezzel egyidejűleg potenciális feliratkozókat gyűjteni
  • minél több csatornán kommunikálsz, annál nagyobb az esélyed a sikerre: írj blogot, adj ki könyvet, szervezz eseményeket, csinálj videós tartalmakat, stb.