CONTENT INC.
Joe Pulizzi
“hogyan építs online vállalkozást”
A tartalomgenerálás a kulcs
- az író, Joe Pulizzi ismert vállalkozó, rengeteg startup indításában vett már részt
- ebben a könyvben azt a modellt osztja meg, amellyel egy kis- és középvállalkozás is könnyen bevételre tehet szert
- megváltozott ugyanis a világ, már a fogyasztók és a közösségi média uralja az internetet
- az internet és a mobileszközök adta lehetőségeknek köszönhetően nagyon könnyű ismertségre szert tenni, a tudásunkat/tartalmainkat könnyen célba juttathatjuk ezek segítségével
- pontosan ezért számos vállalkozni vágyó embernek megvan a lehetősége, hogy felépítse a saját online üzletét egy-egy szűk piacra, és ennek köszönhetően komoly bevételt tegyen zsebre
- a modell szerint 6 lépésben történik az értékalkotás és az üzlet felépítése:
- meg kell találni a szenvedélyünk és a hasznos képességeink közötti metszetet
- pozícionálni kell magunkat egy sajátos szemszögből (ezzel lehetünk egyediek)
- fel kell építeni a platformot, a tartalmakat, meg kell szervezni a céget
- meg kell keresni azokat a potenciális olvasókat/vásárlókat, akik a mi célközönségünket jelentik
- diverzifikálni kell a tartalmaidat (több tartalmat kell készítened, melyeket többféle csatornán kommunikálnod)
- végül pedig monetizálni, azaz pénzzé kell tenni az egészet (fizetős tartalom, tanácsadás, szoftver, események szervezése, stb.)
- az egyik legfontosabb tanács, hogy mindig gondolkozzunk a fogyasztók agyával, és próbáljuk meg megérteni, hogy mire vágynak, hova akarnak eljutni, és mit hajlandóak megtenni ezért
- ehhez pedig minél több visszajelzésre van szükséged: tesztek, kérdések, szavazások, interjúk, stb.
- a tartalomgenerálás legfontosabb pontjai:
- legyen emberi és személyes hangvételű a kommunikációd
- a fogyasztók valamilyen kielégületlen igényére épüljön
- legyen egyfajta megközelítési módot, amely egységes a teljes vállalkozásodban
- ne legyen „értékesítő” hatású, vagyis kerüld el a nyomulást
- igyekezz minél több platformon megjelenni, és ezzel egyidejűleg potenciális feliratkozókat gyűjteni
- minél több csatornán kommunikálsz, annál nagyobb az esélyed a sikerre: írj blogot, adj ki könyvet, szervezz eseményeket, csinálj videós tartalmakat, stb.