BECOMING THE BEST
Harry M. Jansen Kraemer Jr.
“hogyan válj jobbá”
A siker kulcsai
- a szerző egy menedzsment professzor és korábbi CEO, akinek az volt célja, hogy bemutassa azokat a területeket, amiket jól kiaknázva valóban sikeres vezetőkké válhatunk, és ezzel együtt nagyszerű vállalatot is építhetünk
- az író szerint a legjobb vezetőket nem a papírok és az elvégzett kurzusok/tréningek minősítik, hanem az, hogy miként képes helytállni a gyakorlatban
- 4 alapvető elvet kell szem előtt tartani, ha kivételes vezető akarsz lenni:
- önreflexió – folyamatosan vizsgálni kell a saját teljesítményünket, visszajelzéseket kell szereznünk külső forrásokból, és ezeket felhasználva napról napra fejlődnünk kell
- egyensúly – el kell fogadni, hogy nem minden kérdésre tudunk választ adni, ez fogja azt eredményezni, hogy kiegyensúlyozottan tudunk dolgozni és élni
- bizalom – hajlandó vagy elfogadni, hogy hibáztál, és hogy nem tudod megadni valamire a választ? ha a válaszod igen, akkor jó úton jársz, hogy jó vezető legyél, mert képes leszel delegálni és másokban bízni
- alázat – tudd, hogy honnan jöttél, valamint tiszteld mások munkáját és egyediségét
- a legjobb vezetők idejük nagy részében csak meghallgatják a beosztottak véleményét, problémáit, valamint figyelik, hogy kit mivel lehet motiválni
- az a vállalat működik hosszútávon a legjobban, melynek dolgozói pontosan tudják, hogy ők személy szerint mivel járulnak hozzá a vállalat céljaihoz
- érezniük kell, hogy fontosan a cégnek, és az ő munkájukkal lesz a vállalat az, ami
- a közös célokért való küzdés sokszor átlendíti a mélypontokon a csapatot, és ezzel együtt a vállalatot is
- mindenkinek érdemes tehát elgondolkodnia azon, hogy mit tud hozzáadni a vállalathoz, ehhez az alábbi kérdések kell megválaszolni:
- mi az életcélom?
- milyen értékek fontosak nekem most?
- hogyan tudom kihozni magamból a legjobbat
Az értékvezérelt vezető és a vállalat összhangja
- az értékvezérelt vezetőket az jellemzi, hogy képesek helyesen cselekedni akkor is, amikor akár át is léphetnék az etikai szabályokat, ám mégsem teszik, mert többet ér számukra a helyes értékrend
- az alábbi területekre kell nagy hangsúlyt fektetni:
- önmagunk legjobbját kell nyújtani, ezáltal motiválva a többieket
- a csapatban mindenkinek értékelnie kell a másik munkáját, és mindenkinek a számára legmegfelelőbb feladatokat kell végeznie
- egy fő víziót kell szem előtt tartani
- az ügyfelekkel jó kapcsolatot kell ápolni és értéket kell nekik nyújtani